Ny soffa på plats.

Har haft fullt upp hela veckan vilket inneburit fransk middag i onsdags (sniglar, vin, lamm, mer vin, fransk musik och så vidare), utekväll i torsdags (vi skulle ta en öl men folk i baren var givmilda), köp av balklänning i fredags och vild fest, hämtning av soffa i lördags (som dessutom var bakisdag nummer ett) och magsjuka på söndagen (kanske var det kroppens sätt att säga att det inte är okej med alkohol så många dagar i rad, eller så var det någonting jag ätit)...  Idag är jag i full gång igen och förgiftar mig med både koffein och tobak trots gårdagens smärtor och plågsamheter.

Så franska kvällen i skolan var trevlig. Tanken var att hela franskagruppen skulle samlas i skolans restaurang och äta fransk middag och prata franska. Detta blev dock inte riktigt som planerat eftersom ingen kom förutom jag och franskaläraren. Inte för att det gjorde så mycket. Utan minderåriga där kunde man ju ta ett glas vin (eller tre) till maten, vilket var ett plus. En fransk måltid är liksom inte komplett utan vin.

Läraren och jag satt och småpratade och det var en ganska trevlig och mysig kväll. Jag hade såklart bestämt mig för att gå in för temat ordentligt och se riktigt fransk ut. Jag hade på mig min svarta spetsklänning från monki, ett par svarta overknee, svarta lackpumps, farmors (tror jag) vita basker och mammas paris-sjal som jag köpte till henne i Paris.
Någon slags avancerad tvinnad och flätad håruppsättning gjorde jag också för att se fransk och häftig ut även när baskern åkte av. Dessutom invigde jag min kuverväska som jag fick på ICA MAXI.


(den bästa bilden jag har är såklart tagen mot en smutsig spegel)



Här är soffan på plats hursomhelst och jag tycker att det blev superfint! Igår när jag var sjuk låg jag i sängen och tittade på soffan och på hur snygg den var. Det kändes jättebra (förutom att jag var sjuk, det kändes inte så jättebra).

(på den här bilden ser man även de nya snygga gardinerna som vi fick av min moster)



snyggt kort och gott! tycker att den matchar bra med min egenhändigt handmålade tavla (konstverk kort och gott!) jag var ambitiös nog att pyssla ihop när vi flyttade in. :)

Ursäkta inaktiviteten. Det kan gå så ibland när saker inte går som man tänkt sig och nu går lägenheten i första hand. Här måste STÄDAS. Tanken var att vi skulle ha gjort det igår men då var jag ju sjuk. Min pojkvän var barmhärtig (eller lat?) nog att inte springa omkring med dammsugaren när jag låg och var sjuk. Det var rätt skönt att det var tyst och lugnt så jag kunde sova bort det värsta.

Kommentarer
Postat av: Madole

Lite mer åt höger ^^

2009-03-10 @ 02:39:40
Postat av: Annie

haha... okejrå! :P

2009-03-10 @ 08:36:58
URL: http://kimiko.webblogg.se/
Postat av: tendency - Inspiration, Inredning, Renovering

Fin soffa. :-) Praktisk dessutom, simpelt att göra den till en extra sovplats för en vän.



Har jag helt fel om jag gissar att du bor i Västerås? För din lägenhet ser ut som de ovanför Konrad! Och soffan finns ju på Chilli... ;-)



Mvh Jerry

2009-03-10 @ 23:28:26
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: Leia

Fin =)

2009-03-13 @ 21:25:50
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Annie

Tendency-Jerry: Ja, nästan. Halvrätt var det. BORås istället för VÄSTERås... :P Tack för din kommentar! :)



Leia: Tack! :*

2009-03-21 @ 15:33:00
URL: http://kimiko.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0