Mmbop

Städar lite, och guuuud vad varmt det är! Är tvungen att ha balkongdörren öppen! Helt underbart!

I fredags kom min studentmössa så här kommer en bild på den:



Annars?

Lördag: MC-fest med bröllop. Vi var uppe till halv fem på morgonen eftersom vi inte fick plats med vår luftmadrass någonstans utan var tvungen att vänta tills alla andra gått och lagt sig så vi kunde sätta upp den i festlokalen. Så klart skulle alla som däckat tidigt upp och ha frukost vid halv åtta-tiden. Skräp! :P Sjukt kul var det i alla fall. Jag har aldrig dansat så mycket bugg med så många som faktiskt kan dansa bugg tidigare! Det var helt underbart. En person var särskilt bra. Har aldrig varit med om en så rolig bugg (nu var jag visserligen full så mycket var roligare än vanligt, men han var verkligen fantastiskt bra på att föra, dock minns jag inte vem det var). Pinnen försvann efter ett tag vilket var lite sorgset eftersom jag hoppades på dans med honom också.  Bäst för honom att han är med längre tid under knalleträffen. JAG KRÄVER DANS! Det är mitt liv... haha... :) Annars... brudparet var snygga, Micke var supertrevlig och helskön att snacka med, någon lyfte upp mig skyhögt från golvet men jag minns inte vem, pappa tatuerade sig (skitsnyggt!) och Amanda tyckte att folk som sov var väldigt tråkiga (det var de!).

Söndag och Måndag: herregud, jag sov bort hela dagen! Sorry darls! :*
Men på måndagen var vi och handlade. MAXI hade något erbjudande om 10 2-litare coca-cola-drycker för 120 spänn (istället för 180 som det kostar vanligtvis!) vi var dumma nog att ta erbjudandet och det var först när vi packade ned alla i kundvagnen som det slog mig hur mycket 10st 2-litare coca-cola egentligen ÄR. Till råga på detta hade vi shoppat 3 liter mjölk, 2 liter yoghurt, 2 liter juice och lite annat. Totalt bar vi hem 30 kg från MAXI. Vi har ingen bil och två kassar gick sönder. Herrejisses!!! :P

Tisdag: Jag var och shoppade skitsnygga skor på ICA MAXI. Oerhört vårfina och kostade endast 25 spänn! SÅ VÄRT! Här följer bild på dem:


Imorgon får vi besök från Holland så nu skall jag storstäda så jag vågar släppa in någon. Hela soffan är full av tvätt. :P

Puss på er!

riktad bloggreklam?

haha... jag trodde att reklamen på bloggen var någorlunda utvald för att på något sätt matcha innehållet i bloggen. men så dök denna upp:


hahaha...

Igår köpte vi en engångsgrill och grillade på balkongen. det var riktigt mysigt! :)

arbetsintervju och audition

herregud! I höstas sökte jag jobb som danslärare och fick komma på arbetsintervju och audition. Arbetsintervjun och audition var timade som så att de var precis på min mammas födelsedagskalas. Kom sent dit svettig och euforisk... Jag fick inte jobbet, de sökte inga just till min ort, men nu sökte de specifikt till min ort så jag sökte jobbet igen. Fick just ett mail om att jag är inbjuden på arbetsintervju och audition PÅ PAPPAS FÖDELSEDAG! Vad är oddsen för det? Jag undrar hur många gånger man kan komma för sent till ett födelsedagskalas med ursäkten att man var på arbetsintervju och audition PÅ SAMMA FÖRETAG! Hursomhelst... önska mig lycka till! :D

Glad Påsk!



Titta bara på den där bilden! Gissa om jag har valt vilken studentklänning jag skall ha på mig?! Helt supersnyggt var det ju. Tack till Pontus som tog detta underbara kort! Tack till föregående hyresgäst som hade vett att lämna åtminstone EN vägg vit istället för blå! Tack till mina föräldrar som köpte mig en vit soffa! Tack till Hollywood-kändisar som gör att det ständigt produceras smink och kläder!

Idag är det påskafton. Då skall jag hem till mina föräldrar.Påsk har såklart varit planerat sedan länge. Sedan vecka 13 har jag haft helgerna fullbokade flera veckor framöver. 27-29 mars firades Pontus 19-årsdag, veckan därpå fotades möhippa och festades på MC-klubb (vilket var sjukt kul! och dessutom var Amanda med på kvällen vilket gjorde det ännu trevligare, Amanda är en kul typ att festa med!). Denna helt är det alltså påsken som är planerad.

Därefter har jag EN fri helg (någon som vill planera någonting?) och sedan är det MCns dag då vi skall fota bröllop och festa loss precis som på möhippa/svensexa-dagen fast kanske vildare eftersom jag inte planerar att vara bakis den dagen, vilket jag råkade vara på möhippan. haha... Jag vet att det kommer att bli precis lika roligt som alltid. Dessa knuttar är ett helskönt gäng med humor, humör och ganska hög promillehalt (på festerna alltså, inte när de kör).

Efterfesten till möhippan/svensexan var skitkul! Verkligen! Jag vet inte om det roligaste var när vi satt i badtunnan och fler och fler och fler gick i och alla kläder, handdukar och skor som låg nedanför blev helt dyblöta (mina skor har inte torkat ÄN, eller jo, men det tog ett tag iaf). Det var vansinnigt(!) mysigt i badtunnan oavsett.
Eller om det roligaste kanske var när vi satt där med alkotesten och mamma dök upp. Jag utbrast "Jag har 1.1 promille" helt ovetande om det var högt eller lågt. Har aldrig haft koll på hur sånt fungerar.
"ANGELICA DÅÅÅ!" utbrister mamma halvförfärat, lite chockat, varpå hon blåser 1.9 promille. haha... :D

Ja... MCns dag kommer att bli skitkul och vi kommer att stå där beredda med kameror precis som förra gången. Denna gång tänker jag dock ha 2GB minneskort, såsom Amanda hade, istället för det lilla. Skall nog ta med ett extra minneskort också...

Idag är det som sagt påsk. GLAD PÅSK på er! Era mållösa jävlar utan ordförråd! (syftar på att den senaste kommentaren var typ fem inlägg sedan).

Dagens roligaste:
Jag satt och chattade på msn, helt nyvaken och försökte verkligen koncentrera mig - vilket kan vara skitsvårt när man är nyvaken - varpå Pontus sitter och halvsjunger att "Vi har gula ägg och nu har vi inga lökskal i kylen" lite halvt förfärad. och jag försöker koncentrera mig på det jag skall men håller på att dö av skratt istället...

Veckans galnaste:
Duschdraperiet "Blood bath" dök upp! Det tog ca 2½ månad från att vi beställde det till att det kom fram! Helt galet!!! Hade just tänkt dra in min beställning och beställa från en seriös sida, eller rentav från england.

Mysigast?
Parasoll på balkongen. Igår kväll satt vi och picknickade på balkongen. Tog var sin öl/grogg och satt och pratade i över en timme. Hur mysigt som helst!



Ett litet tillägg:
Har hört att folk förfärats över mitt inlägg om möhippan och efterfesten. Bland annat att jag skrev "...gubbar över 50 sprang omkring i elefantstring och tjurkalsonger...". Tydligen så var vissa av dem så små som trettiofem?! Så här kommer en rättelse: "gubbar som - enligt skäggväxten - tycktes vara över 150" menade jag såklart! ;)

Förnyad balkong

Idag var jag hemma hos mina föräldrar en sväng. Då passade jag på att hämta mitt parasoll eftersom det börjar bli vår ute nu. För att mysa till det lite extra gjorde jag en liten lykta av en glasburk, snäckor och strandsand från Holland och ett vaniljvärmeljus. Supermysigt. Vill bara gå ut på balkongen. Men nu är parasollet nedfällt och det är dags att sova. Har rengjort räcket lite också eftersom det behövdes. Tältstolen jag köpte i Arvika åkte med också. Skönt att kunna sitta och softa i en lite lägre, mjukare stol. Den har till och med ölhållare (fast på det armstödet som inte syns i bild). Nu saknas bara blomlådor och någonting att hänga amplar på. (Hur hänger man upp amplar på en balkong???)

 bild på balkongen

Galen kväll

Det var helt galet igår. Jag skulle fota en möhippa medan Amanda fotade svensexan. Det slutade sedan med grillfest på en MC-klubb med var sitt ett eget ölkort. Det blev badtunna med nakna MC-gubbar. Det gick i skitmycket folk och vattnet bara forsade över och våra handdukar och skor som låg utanför var helt dyblöta. Jag trodde jag skulle frysa ihjäl när jag sprang in våt och utan handduk. Dansade som en galning med Amanda, med pappa och med MC-knuttar.

Sprang omkring iförd någons cowboyhatt, gubbar över 50 sprang omkring i elefantstring och tjurkalsonger, pappa hoppade ned i badtunnan med ciggpaketet i fickan, fick badbyxorna avdragna av motorcykelgänget i badtunnan (alla killar fick väl sina badbyxor avdragna i slutändan om jag minns det rätt). Amanda hade något galet vad om vem som gick ur badtunnan först. Hon följde inte med hem på grund av det där vadet som hon slutligen ändå inte vann. Helt galet!

Jag fick skjuts nästan ända fram till dörren. (Blev avsläppt på St Michelsgatan). Rusade in i lägenheten. "PONTUS DET VAR HELT GALET MINA SKOR ÄR BLÖTA VI BADADE BADTUNNA MIN HANDDUK VAR ALLDELES BLÖT MINA SKOR ÄR BLÖTA AMANDA HADE NÅGOT GALET VAD OM VEM SOM GICK UR BADTUNNAN FÖRST OCH MOTORCYKELGUBBARNA BADADE NAKNA OCH MINA SKOR ÄR ALLDELES BLÖTA OCH JAG FRYSER OCH DET VAR HELT GALET OCH JAG FICK LÅNA EN COWBOYHATT OCH MINA SKOR ÄR BLÖÖÖÖTA OCH..."

Jag har aldrig badat badtunna tidigare. Det var häftigt. Trots kylan i luften var det skönt att sitta i den varma badtunnan. Att röka i den var mindre mysigt. Blöt cigg smakar cigarill. Min cider tog slut och jag frös för mycket för att gå ur och springa och köpa en ny. Dessutom var ju handduken helt blöt och kall och obruklig.

Sitter nu hemma. Vi tog en promenad till MAXI och köpte tomat. Sedan tillagade vi fiskpaket och potatis och vit sås och ägg. Det var mysigt. Nu skall vi se film. Om tre veckor skall vi fota bröllop och gå på mer motorcykelklubbfest. haha...

RSS 2.0