how to...

Om konsten att frysa när det är tjugofyra grader i skuggan:
Placera sängen på solsidan vid ett fönster som är stängt.
Sov med täcke.
Vakna och gå ut på balkongen för att röka.
Brrrr...

Vaknade vid halv tolv och Liza hade inte ringt så jag hoppade upp ur sängen tänkte: ohshit, snart kommer hon hit och jag har varken tömt askkoppen eller torkat av bordet.

Har suttit och slarvat bort tiden i en timme och har inte gjort någonting. Serverade mig mitt sista glas saft och insåg att jag behöver handla så jag skrev en inköpslista:
2x pepsi max
1x fun light amazing grape
1x fun light tropical fruits
1x minimjölk

Sedan slog det mig att jag skall bära allt det där också. Hur då? Önskar att jag hade lite mer sambo just nu, för bärandets skull. Jag är bara en svag flicka. Men jag har ju handlat på systembolaget själv många gånger, mängder av bara drycker. Det är mest en förtroendegrej. Jag litar inte på mig själv ibland. Att jag verkligen skulle kunna bära mängder av matvaror och drycker upp för hela backen. Som om jag aldrig burit mycket och tungt tidigare. Jag har gått på Bäckäng. Jag vet inte vad jag hade i väskan då, på den tiden, men den var i alla fall tyngre än mina systemetkassar. Jag var mästare i att ha sönder väskor bara genom att packa dem för tungt och fullt.

Och i kylen står en flaska bubbelvin till Amanda som grattis-till-lägenheten-present men kunde inte direkt lämna över den mitt på stan, och nu har Björklund kommit hem och Amanda är så lyckligt kär och ganska söt bara av det faktumet. Minns Madoles inflyttningsfest (tror jag) när hon hade med sig någon kille. Det var inte par-Amanda. Det var singel-Amanda som hade med sig någon. Nu är det par-Amanda som är jättekär. Det är skitsött.

Men idag hursomhelst kommer Liza hit hela vägen från Strömstad bara för min skull (eller egentligen skulle hon hit ändå, men det låter mer rörande om jag låtsas att det är för min skull hon kommer) och det blir vin och dans och konstiga hårdrockare (sägs det!).

Sitter iförd shorts, dricker iskall saft med isbitar och fryser. Skall snart springa och handla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0