Insikt - och annat som är viktigt i livet

Egentligen har jag ingen lust att gå högskola och jag har funderat på varför jag egentligen gör det.
För att betala hyra eftersom jag inte fick något jobb och inte vill flytta är en första tanke. Men väljer jag egentligen högskola? Det är inte helt självklart egentligen.

Varför? För att jag inte blev kändis. Varför blev jag inte det?
Jag var inte ambitös nog. Jag hade kunnat skriva en bok och skicka in till ett bokförlag. Jag hade kunnat ta seriösa bilder på mig och skicka in till en modellagentur. Jag hade kunnat starta ett band och börja ha spelningar och sprida musiken. Jag hade kunnat gå på mina lektioner på bäckäng så jag hade kunnat bli dansare. Men jag gjorde det inte. Jag var inte ambitös nog. Möjligheterna låg bara där och jag tittade inte ens åt dem.

Det är för sent nu och jag föredrar att vara personen som ser vad jag gjorde istället för vad jag inte gjorde. Så vad gjorde jag egentligen istället?

Jag fann mitt livs kärlek och ägnade tid åt honom. Jag flyttade in i och byggde upp ett hem tillsammans med den jag älskade. Det är inte heller helt fel. Det gav mig varken pengar, jobb eller kändisskap men det gjorde mig lycklig och jag älskade varje sekund av den tiden. Jag kände mig trygg och stark och jag växte i mig själv till en ny bättre människa (dessvärre begår den nya människan stora misstag precis som den gamla). Jag lärde mig mycket och jag måste erkänna att jag hellre hade levt kvar i den tiden än blivit känd och rik. Det var det bästa som någonsin hänt mig.

Nu har jag förlorat det och det tycker jag är synd men jag kan inte tvinga någon annan att älska mig. Jag tänker ägna kommande tid åt att studera som besatt och kanske även åt att försöka förverkliga mina drömmar. Det finns nästan ingenting som är omöjligt om man verkligen, verkligen försöker, och det skall jag göra. Dessutom är det fler som vill ha en om man är känd och rik. Större urval. Fantastiskt! Jag kan ha egna groupies! :)

Har sett Harry Potter och hemligheternas kammare och skall sova nu för imorgon är en lång dag då jag skall prova jeans och se på bio och kanske även jobba lite.

Idag har jag blekt håret (utväxten) och färgat slingor (mörkblont med halva verkningstiden), klippt och rakat ögonbrynen och sedan färgat dem. Dessutom har jag köpt ny badrumsvåg och till och med vågat testa nytt märke på schampo och balsam.


Kommentarer
Postat av: Stephan

Hejsan!

Du skriver grymt bra! Detta har aldrig Tobbe berättat om dig! Läser du mycket? Vad läser du?

Du gör helt rätt i att börja plugga, hoppa inte av detta...Tobbe kan betala dina böcker, han har för mycket pengar

Tråkigt med Pontus han verkade väldigt trevlig.

2009-08-11 @ 21:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0