energizer

Min klass har lektion men jag har inte lektion med klassen på fredag. Istället brukar jag ha lektion med tvåorna och tvåorna är på APU. Detta betyder alltså att jag går in till min lärare och säger "jag är här" så säger han någonting i stil med "jaha vad bra" och sedan gör jag vad jag vill. Just nu innebär det uppgifterna jag har kvar i Svenska C. "retorikens grunder" och "uppgift debattartikel".


Soffa har vi funderat på länge och noga. Malmö-soffan kommer omöjligt att få plats. I så fall måste vi ha ett mindre bord, och har vi ett mindre bord kan vi inte äta i vardagsrummet. Dessutom är jag rätt fäst vid mitt bord. Dessutom så matchar Malmö-soffan inte med de där fåtöljerna. Om vi flyttar till en tvåa i framtiden kanske det blir en större och mer soft soffa. Nu blir det den designfulla fuskskinnsoffan.

Så snart skall jag redovisa min reklamkampanj om "Pulse energy" som är ett projekt vi gjort i skolan under den senaste tiden. Jag är lite nervös men inte fullt så nervös som jag är inför "retorikens grunder".

Idag skall vi nog åka och köpa soffan eller be dem lägga undan den eller hur man gör för vi vill köpa den nu men hämta den på söndag för erbjudandet gäller bara tills imorgon och imorgon blir det liiiiite tight... Hoppas att det inte regnar hela söndagen för då måste vi ha en täckt kärra och det är svårare att fixa. Lyckligtvis har min storebror lovat att han kan hjälpa till att köra hem soffan. Weooow...

Imorgon skall vi hem till min storebror och hans flickvän för hon fyller tjugosex (tror jag?). Jag som tyckte att vi alldeles nyss var på hennes tjugoårskalas. Det lär ju ha varit sex år sedan i så fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0