Varsågod och sitt?

Sittplatser... snygga fräscha fåtöljer. Jag älskar dem! Färgerna svart och vitt blir såklart färgerna jag faller för då det är dessa färger rummet är inrett i. Jag har en enorm kärlek för runda stolar och fåtöljer. Planerar att köpa några inom en snar framtid faktiskt. Dessa finns dock inte med på bilden. Däremot finns några andra fåtöljer att dreggla över.



Hängande längst upp har vi "bubblan". En transparant, rund stol som hängs från taket. Lite som en gunga kanske. Jag hade älskat att ha en sådan, eller två, eller kanske en i varje rum... 8995 kr kostar den på 24sevenliving.se och det är kanske inte ett pris jag har att lägga på en fåtölj just nu, speciellt inte en som jag antagligen inte får hänga upp i vår hyreslägenhet. men oh... så snygg!

Sedan har vi "åskbollen". Supersnygg och superkänd och finns både här och var i lite olika men ändå liknande varianter. Vissa är mer äggformade andra mer runda. Den på bilden finns också på 24sevenliving där den kostar 9495 kr. Den hade kanske inte matchat så snyggt i mitt vardagsrum men jag har alltid älskat den typen av stolar och jag tror att det är från dessa som kärleken till runda fåtöljer vaknat. Den är oerhört snygg!

Fåtöljen underst till vänster finns på 24sevenliving för 4695 kr där den heter "Barcelona". Samma fåtölj fast med namnet "trend" finns på chilli för 3490 kr. Det finns även matchande fotpall och soffa till dessa. Supersnyggt! Den är även oerhört bekväm har jag märkt när jag provsuttit den i butik. Den ser lite hård ut men dynan är tjock och mjuk nog för att rädda upp det.

Den stora runda tingesten som knappt liknar en fåtölj är DOONUT. Den kostar 3000 Euro och är lite för stor för att platsa i mitt vardagsrum, men hade jag haft ett stort hus med mycket plats så hade min plånbok kanske velat avstå den absurda summan pengar som denna vackra munkfåtölj skall kosta.

Kommentarer
Postat av: tendency - Inspiration, Inredning, Renovering

Självklart är det okej att du länkar till mig. Och jag får tacka så otroligt mkt för komplimangen! Hur kan jag har lyckats med det konstycket att bli en inredningsgud undrar jag. :-P Är ju bara en glad amatör...



Kul att du vågade kommentera till slut. Ser att du har lämnat din andra kommentar. Hoppas att det blir fler. :-)



Det är snygga möbler de du skriver om. Gillar speciellt åskbollen, den är riktigt läcker. Jag vet inte varför, men jag har en fallenhet för sådana fötter som den har... snyggt!

2009-02-27 @ 21:33:11
URL: http://tendency.blogg.se/
Postat av: tendency - Inspiration, Inredning, Renovering

Vet inte om mitt inlägg blev postat, så jag testar igen:



Självklart är det okej att du länkar till mig. Och jag får tacka så otroligt mkt för komplimangen! Hur kan jag har lyckats med det konstycket att bli en inredningsgud undrar jag. :-P Är ju bara en glad amatör...



Kul att du vågade kommentera till slut. Ser att du har lämnat din andra kommentar. Hoppas att det blir fler. :-)



Det är snygga möbler de du skriver om. Gillar speciellt åskbollen, den är riktigt läcker. Jag vet inte varför, men jag har en fallenhet för sådana fötter som den har... snyggt!



Mvh Jerry

2009-02-27 @ 21:40:29
URL: http://tendency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0