Veckans shopping

Idag fyllde min brors flickvän 26 år så vi var där och grattade henne. Innan dess hade vi köpt två sånhär snygga bakverksdoftljus till henne. Supersnygga och luktar dessutom jättegott, utom precis när man tänder dem för då luktar de amaretto vilket inte är min stora favorit i världen. Såklart var vi tvungna att även köpa två till oss själva. supermysiga.






Eftersom vi bor rätt så nära skolan investerade vi även i två termosmuggar från seveneleven. Färgen och trycket är kanske inte värsta grejen men jag gillar formen på dem. De är sköna att hålla i handen. Nu kan vi dessutom ta en kopp kaffe på vägen till skolan istället för att kasta i oss kaffet och springa hemifrån. Mycket bekvämare! Dessutom är det ju superbra för om vi vill ha mer kaffe på seveneleven så har vi typ 25% eller något sådant på kaffe där om vi vill ha det i muggen. Plus att man slipper en såndär klen och värdelös pappersmugg (som för mig oftast slutar med trasig mugg och brännhett kaffe på låren).





Sedan var det ju bokrea i veckan. Jag har alltid läst mycket böcker, speciellt i min barndom, och älskat dem. Det har varit JK Rowling, Maria Hede, Terry Brooks, Maria Hede, Terry Pratchet, Valérie Valère, Stephen King och mängder av annat... Men det slog mig att jag förmodligen aldrig köpt en bok i hela mitt liv. Jag tror inte det var förrän jag stod utanför kassan med boken i handen som det slog mig, faktiskt. Jag har kanske köpt mitt livs första bok! (Alla andra har jag lånat på biblioteket och fått!)










Idag på kvällen blev det barbeque-kväll. Hela lägenheten var rökfylld och brandvarnaren gick igång två gånger. Men hamburgarna blev goda i alla fall.
(min pojkvän tyckte att hamburgarna behövde MYCKET olja och ugnen trodde att den var en rökmaskin och att oljan var rökvätska).
Så nu står alla våra krukväxter och ljusstakar på köksbordet för att vi var tvungna att öppna alla fönster och tömma lägenheten på rök så att brandvarnaren inte skulle tjuta mer... haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0