sounds of the... va? nej!

Jag är inget stort fan av Depeche Mode men jag har några album och singlar och gillar musiken skarpt. De har sitt eget sound och har satt ett stort märke i synthvärlden. Depeche Mode är en stor del av synthvärlden. Alla som gillar synth har hört Depeche och många som inte gillar synth har hört dem ändå.
Deras melodiska synthmusik tillsammans med Daves och Martins mäktiga röster.

Deras senaste album? Sounds of the universe? Ohgud, vilken besvikelse. Någon slags kombination mellan radiopop, wannabeemopopulär gitarrmusik och så en liten skvätt av någonting som liknar rester av det som en gång var depeche mode. Whyyyyyyy? Poäng? sisådär ett av fem? och det var ett snällt betyg så tacka mig!
Inte ett spår av det melodiska i till exempel "some great reward" eller det brötiga lite industriella i "playing the angel". Allt förlorat. Radiopop och skräpigt gitarrspel.

Jag är så besviken! Elfte skivan kom med en helt ny depechefavorit till mig vars singel jag lyssnade sönder (precious - album version och precious - Sasha's Spooky Mix single edition) tills min lillebror utbrast i vrede att han skulle slå sönder min bergsprängare om jag inte slutade lyssna på samma låt på repeat (med all rätt, även om han kanske inte uttryckte det fullt så argt och hatiskt, mer någonting i stil med "när räcker det?") men tolfte albumet? det gav mig ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0