Webbredaktör 120 hp

Webbredaktör 120 hp innefattar följande kurser:

År 1 (60 hp)
Webbkommunikation: innehåll och design 7,5 hp
Fotografiska bilder: för webb och tryck 7,5 hp
Textproduktion I 7,5 hp
Tekniker för webbdesign 7,5 hp
Content Management 7,5 hp
Databaskonstruktion 7,5 hp
Dynamiska webbapplikationer 7,5 hp
Formgivning och layout 7,5 hp

År 2 (60 hp)
Informationsjuridik 7,5 hp
Formgivning av webbsidor 7,5 hp
Grafisk produktion: för webb och tryck 7,5 hp
Strategisk kurs 7,5 hp
Textproduktion II : för webben 7,5 hp
Teknisk utveckling 7,5 hp
Projektuppgift 15 hp

Varje kurs kräver minst 5 böcker. JAG KOMMER ATT BLI PANK! :(
Lyckligtvis kostar mitt bibliotekskort endast 200 kr jämfört med de tusenlappar det skulle kosta att köpa böckerna istället.
Längtar efter Databaskonstruktionen och Dynamiska webbapplikationer... Resten verkar lite väl basic för att vara högskolestudier, men överraskningar kan ju också vara kul. Vad vet högskolan som internet inte vet? Jag dör av nyfikenhet! Vad har högskolan för oerhörda kunskaper som inte kan nås av oss vanliga dödliga? Vad gör det med oss som gör att vi helt plötsligt blir kvalificerade för arbetslivet?

Lustigt nog har jag fått två brev från Instutionen för data- och affärsvetenskap... Lustigt därför att det är där IT-tekniker-programmet finns och Pontus fick inget brev. Lustigt därför att programmet jag kommit in på ligger under Institutionen biblioteks- och informationsvetenskap. Det måste röra sig om de där två småkurserna jag sökte... Men varför fick inte Pontus något brev? De som sökt program kanske får sina brev senare... Jag har ju inte fått mitt från bibliotekshögskolan ännu.

Idag har jag sytt om en klänning "från tantig till lite fräck" enligt Pontus. Kortade ned den från lite-över-knälång till "musikant"-kort. Kändes vettigt att använda symaskinen som står här. Bytte skärp på klänningen också. Från tantigt snöre till trendigt korsett-midje-skärp (praktiskt för då upplevs den inte lika kort).

Annars har jag inte gjort något vettigt. Har virus på datorn, någonting som dök upp när Pontus laddade ned massa program och grejer och hade i usb-minnen och konstigheter (inte sagt att det har ett direkt samband, det följde bara efter varandra liksom) och nu vill den öppna IE hela tiden. Panda hittade inte viruset, Avast hittade massa virus som togs bort men just detta viruset som hela tiden genererar trojanska hästar (enligt avast) finns fortfarande kvar. IE är AVINSTALLERAT men startas alltså upp ÄNDÅ. Oerhört frustrerande!

Annars? Knalleträffen om mindre än en vecka, besök från Holland inom kort, högskola om en allt för snar framtid om jag inte får jobb, lägenhet om en inte tillräckligt snar framtid om vi inte får jobb... Och idag är förmodligen första dagen på hela veckan som vi inte dricker alkohol - fredagskvällen! dundunduuuun! lite smått vansinnigt!

Imorgon skall jag ut och röra på mig och om det här vädret tänker fortsätta tar jag cykeln ner till solariet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0