Piratparty!

Snart tänkte jag gå och fylla 20 år. Det är ett plötsligt steg in i vuxenlivet och skall firas på följande sätt: PIRATPARTY!
Det vill säga. Folk skall komma som pirater. Har man ingen full piratoutfit räcker det med randig tröja eller piratbyxor. Det är inte så noga. Bara man fattar temat.

Som blivande tjugoåring måste jag önska mig en massa saker också. Här följer en ganska komplett önskelista:


Ett objektiv till nikon d50 digital systemkamera. Det spelar egentligen inte så stor roll om det är ett macro-objektiv, ett vidvinkel-objektiv eller ett vanligt jävla 18-55-objektiv (jag tror jag gillar det sistnämnda rätt bra, det var det jag hade innan det gick sönder). Huvudsaken är att det inte är ett teleobjektiv för då måste jag nog önska mig en vagn att köra det på också. Ett teleobjektiv är sjukt jävla skittungt och jag orkar inte styrketräna för den sakens skull.


Någon form av digital kompaktkamera. Gärna ett billigt elände som man kan dra med ut på krogen och festival och gudvetvad utan dåligt samvete. Ja, helt enkelt en bra skitkamera i miniatyrformat som man kan ha med sig på alla tillställningar där man varken vågar ha med sig sin dyra systemkamera eller orkar bära omkring på den.


En vanlig jävla hårborste. Det spelar inte någon roll hur den ser ut egentligen. Det börjar bara kännas jobbigt att alltid använda kam. Skulle hellre vilja borsta mitt hår med en borste. Inga superborstar i dyr prisklass. Det vore bortkastade pengar faktiskt. Jag vill bara ha en vanlig hårborste liksom. Inte en rundborste. Jag blir galen när jag fastnar med håret och blir tvungen att skära loss större delen av mitt hår för att rundborstar är djävulens verk. :P


Vanliga kylskåpsmagneter. Vi har digital fotoram med kylskåpsmagnet och konstig kylskåpspoesi som inte går att sätta upp papper med. Jag vill ha vanliga kylskåpsmagneter som man kan sätta upp senaste elräkningen på kylskåpet med. Ingen komplicerad kylskåpspoesi som täcker hela kylskåpet men inte ens orkar hålla en postit på plats. Vanliga kylskåpsmagneter. Inte ens motivet spelar roll. Men någonting i rött hade matchat inredningen.



Resepresentkort. Det hade varit skithäftigt att resa någonstans, men jag vet inte vart eller när, och dessutom är en resa för dyrt för att få av en och samma person. Presentkort i allmänhet är rätt nice. Då är det redan bestämt var eller vad man skall shoppa men man får ändå glädjen själv att shoppa själv. Alltså kan man köpa den där häftiga gula dödskalletoppen man vill ha istället för de där fula gröna jeansen man annars skulle ha fått. och får man pengar går de definitivt till någonting annat. Sprit? Hyran? Inte fan går det till den där snygga klänningen eller den där resan i alla fall.


Pengar! Det slår väl aldrig fel? Jag fyller otroliga tjugo år, då vill jag inte ha en flaska vin eller vodka att fira med, jag vill köpa den själv, bara för att jag KAN köpa den själv. Jag vill shoppa tjugo olika sorters spriter, viner, alkoläsker. Jag vill gå in på systembolaget och visa mitt pass och gå ut med mina gräsligt fula systemetkassar. Jag fyller ju spritmyndig! Skithäftigt! Tills det blir tråkigt. I början är det en helt fantastisk plötslig frihet. Om ett halvår, när man väl får pengar igen, kommer man ändå att shoppa sin sprit i tyskland för att den är billigare där. Det är bara när man är nyfyllda tjugo som man shoppar på systemet. Dessutom finns det mycket annat kul att göra för pengar. Man kan till exempel betala hyran, köpa en glass en varm sommardag eller åka en tur till liseberg. Kan det bli bättre? Pengar är fantastiskt! Hurra för alla opersonliga och tråkiga släktingar som inte vet vad de skall köpa! Ni är inte tråkiga! Pengar är en rolig present när man fyller tjugo.


Röd wassermaxx! Den på bilden är ju skithäftig. Såg den på G-kås i Ullared för ett par år sedan. Nu finns den nog inte kvar, men det finns andra röda wassermaxar som ser lite mindre konstiga ut. Jag tror att den som finns i olika färger just nu heter "trend". Den ser ganska tråkig ut, men den röda färgen piffar upp den. Wassermaxx är bra. Det är som sodastream fast den är snygg också. Man kan kolsyra sitt eget vatten och om man blandar med vilken fun light som helst så kan man äntligen komma över att fanta free tagit bort hela sortimentet och numera i princip bara finns med apelsinsmak (som är jätteäcklig). Med en wassermaxx finns många många fler läskedrycker. Dessutom är kolsyrat vatten det godaste man kan dricka "dagen efter" och ibland annars också. Med en wassermax slipper man gå till MAXI och handla bubbelvatten när man är bakis. Man kan istället kolsyra sitt eget redan kvällen innan och ställa det i kylen över natten så att när man kliver upp på morgonen är det färdigt och supergott. Man kan till och med lägga lite citron i. Dessutom öppnas möjligheterna för läskedrycker som ännu inte nått Sverige. Holland har till exempel kolsyrat ISTE. Det vill jag också ha. Med blanda-själv-iste och bubbelvatten är möjligheten plötsligt där. wow!

Nu kommer jag inte på någonting mer! Ett högbetalt heltidsjobb, en miljonvinst på lotto (trots att jag inte ens spelar), ett modellkontrakt... saker som är omöjliga...  Engagerat deltagande på piratfesten och/eller besök lite då och då (så att jag får en anledning att städa lägenheten). Glöm inte att skriva erat namn på gratulationskorten så att jag vet att ni älskar mig lika mycket som jag älskar er och att ni står för det! Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0