sommarlov?

Egentligen... Egentligen var det mycket bättre när man förargat tittade på dagarna och insåg att man inte hunnit göra någonting. Ja, mycket bättre än nu, när man sitter där och upptäcker att man har tid att inse att det inte fanns någonting att göra. Har vi kanske inte redan städat balkongen, supit skallen av oss i flera dagar, shoppat, gått på stan, fikat, träffat folk, ätit sommarmat (sill och potatis) och jordgubbar? Har vi kanske inte redan gjort allting som fanns att göra? Vi har suttit uppe hela natten, vi har spelat konstiga spel, vi har sett filmer, dansat med varandra, planterat växter och satt upp ljusstakar. Likväl är större delen av sommaren kvar. Imorgon är det midsommar dessutom. Det är den tråkigaste dagen på året för någonting förväntas hända men det enda som händer är regn.

Grejen är den att det finns idéer till tusen projekt att dra igång. Men till vilken nytta? Jag har ingen lust att försöka mig på att sy eller bygga hemsidor. Det känns inte ens viktigt längre. Vill ut i världen, resa, äventyra, leva! Jag vill åtminstone inte sitta här.

Längtar tills jag skall jobba. Längtar tills jag får veta om jag kom in på högskolan eller tills jag får fast anställning någonstans. Längtar till min tjugoårsdag och till allt annat som händer! Jag vill leva NU NU NU! Men allting står alldeles still.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0